Kerhotoiminta
Yleistä
Junnuautot
Kerhon talkootoimintaan (,jolla pystyy suorittamaan radan käytön kausimaksun) kuuluu jatkuvasti rata-alueen ja tilojen ylläpito sekä yleinen siisteys. Kahvion ja saunarakennuksen piha-aluetta rivastaa neulasin ja kävyin vierellä oleva mäntymetsä. Yhteisesti ympäristö on kuitenkin helppo pitää yleisilmeeltään kauniina. Radan puolella rengaspatterit vaativat toisinaan pienen ojennuksen ja tämänkin voi tehdä siitä erikseen informoimatta. Varikkokäytävät harjataan tarpeen vaatiessa ja varikkopaikkoja on hyvä aina välillä tasia ja siistiä. Vaunualueestakin täytyy huolehtia ja ruohonleikkuusta.
Toisinaan rakennellaan jotakin uutta ja toisinaan korjaillaan ja fiksaillaan jo olemassa olevia tiloja ja rakennelmia. Kaikilla on sen verran timpurin vikaa, että vasara pysyy kädessä. Näihin töihin on olemassa jonkinlainen suunnitelma – aina ei kuitenkaan paperilla, mutta paikanpäällä tekijöitä ohjeistetaan lopputuloksen saavuttamiseksi.
Kilpailut tarvitsevat aina henkilökuntaa. Radalla on 8 lippupistettä, joista kaikista pitäisi löytyä ratatuomarin lisäksi 1-2 apumiestä. Päälippupisteellä kilpailunjohtajalla voi olla avustavia henkilöitä (kierroslaskenta). Tornilla tuloslaskenta käynnissä koko kilpailuviikonlopun. Katsastuksessakin saatetaan tarvita apuja. Kilpailutapahtumasta riippuen käytössä voi olla suljettu Park Fermé, jolloin porteilla tarvitaan valvojat ja rengasvarastolla pari ripeää kaveria. Kahviohenkilöstöä pitää olla riittävästi paikalla koko pitkän viikonlopun.
Kerhoiltojen ajat
Kerhoillat ovat keskiviikkoisin 17:00 – 21:00
Kerhokilpailut
Kerhokilpailussa käytettävän auton tulee pääpiirteittäin vastata sääntökirjassa määriteltyä karting autoa. Etu-, sivu- ja rattikatteet pitää olla asianmukaisesti kiinnitettynä. Myös takarenkaiden suoja oman ja kanssakilpailijoiden turvaksi. Jarru- ja ohjauslaitteet on oltava toimintakunnossa. Katsastus voidaan suorittaa missä vaiheessa tahansa kilpailuiltaa.
Autojen tulee kuljettajineen ja ajovarusteineen täyttää luokkakohtaiset minimi painorajat. Lisäpainot tulee olla kiinnitettynä niin, ettei ne ajon aikana irtoa vaaraa aiheuttaen.
Kilpailun suoritustapa
Aika-ajo, esifinaali ja finaali
Esifinaaliin aika-ajon tuloksen mukaisesti
Finaaliin esifinaalin tulosluettelon järjestyksessä
Aika-ajo, 2 erää ja finaali
1. erään aika-ajon tuloksen mukaisesti
2. erään 1. erän tulosluettelon perusteella
Finaaliin erien yhteenlasketun pistemäärän mukaan (vähiten pisteitä kerännyt paalupaikalle)
Muu – Englantilainen lähtötapa
Aika-ajon suoritustapa
Aika 8min (järjestäjällä oikeus muuttaa aika-ajon suoritusaikaa)
Kuljettaja voi lähteä aika-ajoon milloin tahansa oman ryhmän varattuna aikana.
Nopein kierrosaika lasketaan tulokseksi
Tasatuloksessa ratkaisee toiseksi nopein kierros
Erien pistelasku SK 5.16.3:
Erän voittaja 0 pistettä, 2. 2 pistettä, 3. 3 pistettä …
Kilpailija joka ei lähde erään: Ryhmän osallistujamäärä +1
Kilpailija joka hylätään erästä (musta lippu…): Ryhmän osallistujamäärä +2
Eräpisteiden ollessa tasan, ratkaisee aika-ajon tulos